„Што чујем, то заборавим.
Што видим, то запамтим.
Што учиним, то схватим.“
Зен пословица
Да учење може бити забавно, поново су се уверили ученици III 1. Они су у петак, 10. 02. 2017.године, на часовима ликовне културе имали задатак да представе пејзаж. Понели су од куће: новинску хартију, пластелин, водене боје, гранчице и осушено цвеће. Ученици су прво упознати са начином рада ове ликовне технике – каширањем, и авантура је почела....
Радили су у групама, које су формирали сами у складу са својим интересовањима и вештинама. Група ученика која је техником каширања правила облике рељефа, прва се дала на посао. Секли су новинску хартију, умакали је у лепило, а затим обликовали планину, равницу и правили удубљење за корито језера. Друга група ученика је вајала од пластелина животиње, које живе у шуми, на ливади и у језеру. Посебно су вешти били ученици који су од гранчица и сувих делова биљака правили дрвеће, жбуње и клупе. Постојање свести о потреби заштите животне средине показали су ученици који су направили мале табле и на њима исписали еколошке поруке. Веште руке нашег Лазара направиле су ветрењачу, чија елиса може да се покреће притиском на прекидач. Атмосфера је била радна, ведра и сви су се питали како ће пејзаж изгледати на крају часа.
Када су направљени облици рељефа били обојени, сви ученици заједно су постављали и направљене животиње, дрвеће и пароле. У унутрашњост планине уграђена је мала цев, која је представљала кратер вулкана. Демонстрација ерупције вулкана праћена је великим нестрпљењем и одушевљењем.
Великим аплаузом награђен је рад и ентузијазам свих учесника часа. Остају лепи утисци са овог часа и модел рељефа који ћемо користити у наредном раду. Остварена је корелација неколико наставних предмета, побољшаван рад у групи и спонтано се учило кроз игру.
Весна Анастасов, учитељица